Νύχτα η τροπολογία για την ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

   Την  επίμαχη τροπολογία κατέθεσε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Τρίτης και μάλιστα εκπρόθεσμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.

   Σε αυτήν προβλέπεται στην παρ. 3: «Στις περιοχές ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή από τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ αφ’ ενός του ΟΑΣΑ ΑΕ ή του ΟΣΕΘ ΑΕ και αφ’ ετέρου του φορέα εκτέλεσης. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ΑΕ ή τον ΟΣΕΘ ΑΕ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».

   Στην παρ. 4 συμπληρώνεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ «επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων καταρτίζονται συβάσεις αφ’ ενός του ΟΑΣΑ ΑΕ ή του ΟΣΕΘ ΑΕ και αφ’ ετέρου του κατά τόπον αρμόδιου ΚΤΕΛ ΑΕ. Στις συμβάσεις αυτές καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους». Προσθέτει ότι «σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ ΑΕ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών».

   Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις»,  την «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών αστικών συγκοινωνιών”

   Τα όσα προβλέπει η τροπολογία ήρθαν ως «κερασάκι» στον αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου, το οποίο με το άρθρο 35 προωθεί την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

   Όπως αναφέρεται, «ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει υποχρέωση να διασφαλίζει τη συνεχή και ομαλή μεταφορά επιβατών σε όλο το δίκτυο δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών. Σε περίπτωση διακοπής της παροχής» των υπηρεσιών αυτών «ή επικείμενου κινδύνου διακοπής τους, ο υπουργός έχει την αρμοδιότητα να λαμβάνει έκτακτα μέτρα», τα οποία είναι «η προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης δημόσιας αστικής οδικής μεταφοράς επιβατών» ή η απευθείας ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει ο διαγωνισμός.

   Σε κάθε περίπτωση, ο πάροχος που θα αναδεικνύεται θα αποζημιώνεται, δηλαδή θα του προσφέρεται ζεστό χρήμα, το ύψος του οποίου θα καθορίζεται από τον υπουργό, ενώ ως κριτήρια θα λαμβάνονται οι χιλιομετρικές αποστάσεις, ο πληθυσμός κ.ά. Από τον υπουργό θα καθορίζεται και το χρονικό διάστημα της ανάθεσης, ενώ στον κανονισμό προτείνεται ο χρόνος της ανάθεσης να είναι όσο γίνεται μεγαλύτερος, για να είναι και «ελκυστικός» για τις επιχειρήσεις.

   Ο Χρ. Σπίρτζης παρουσίασε τις απαράδεκτες αυτές νομοθετικές ρυθμίσεις ως «αλλαγή σελίδας» και ως «ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας».!!!

   Από την πλευρά της η ΝΔ καταψήφισε, χωρίς να διαφωνεί με το περιεχόμενο, αλλά με το χρόνο κατάθεσης, όπως ανέφερε ο εισηγητής της, Γ. Βλάχος. Καταψήφισε όμως το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, που κατηγόρησε την κυβέρνηση για ιδιωτικοποίηση, δίνοντας «πάσα» στον υπουργό να θυμίσει ότι η σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί το δικό τους πλαίσιο!

   Στο δε ερώτημα σε τι διαφέρουν Σύριζα από ΝΔ, μη σπάτε το κεφάλι σας!!!

Δείτε την τοποθέτηση της Δ. Μανωλάκου για την τροπολογία.

Advertisements
Both comments and trackbacks are currently closed.