Όταν η ανάγκη γίνεται Αγορά!!!

Ο δανεισμός του Δήμου, ο στόλος καθαριότητας και …εύλογα ερωτήματα χωρίς απάντηση.

 

Το τελευταίο διάστημα η δημοτική αρχή ξεδιπλώνει μια στρατηγική δανεισμού του Δήμου, ώστε να παρέμβει σε ζητήματα που κανείς δεν μπορεί εύκολα να αρνηθεί ότι είναι υπαρκτά και που αφορούν σε ανάγκες των κατοίκων και την λειτουργία της πόλης.

Με βάση τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής, ο Δήμος θα πρέπει να περαιώσει ένα δανεισμό 6 εκατ ευρω, που θα αποπληρωθεί τα επόμενα 5 και 10 χρόνια. Ο δανεισμός αφορά σε δυο συμβάσεις leasing (ύψους περίπου 3 εκ ΕΥΡΩ) με στόχο, όπως ορίζει η δημοτική αρχή, την ανανέωση του στόλου καθαριότητας και άλλων οχημάτων του Δήμου και μια επιπρόσθετη σύμβαση τραπεζικού δανεισμού με ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων και Ταμείου Παρακαταθετικών & Δανείων και εδώ ύψους 3εκ ευρω, που αφορά στον εκσυγχρονισμό του ηλεκτροφωτισμού στην πόλη.

Δεν προστρέχουμε, ως Λαϊκή Συσπείρωση, να μιλήσουμε για μια νέα επιβάρυνση των κατοίκων της πόλης, μέσω των δημοτικών τελών που έρχεται. Η ζωή θα αποδείξει σε ποιά φάση και χρόνο ο δανεισμός του Δήμου (και όχι μόνο) θα σπρώξει και στην άνοδο των δημοτικών τελών στα επόμενα χρόνια!!!

Ζήτημα που δεν προσπερνιέται εύκολα. Μιας και όλοι γνωρίζουμε ότι η κρατική χρηματοδότηση στους Δήμους της χώρας βαίνει σταθερά μειούμενη και έχει ήδη βυθιστεί στο -62%.!!! Ζήτημα που δεν θα επανακάμψει «με την επιστροφή στην κανονικότητα της χώρας» όπως ευαγγελίζεται ο Τσιπρας και οι συν αυτώ!

Απεναντίας θα ενταθεί με βάση τους δημοσιονομικούς “κορσέδες” και “κόφτες” των επαναλαμβανόμενων μνημονίων, καθώς και με τις αντιδραστικές θεσμικές ανατροπές που κλιμακώνονται στην Τοπική διοίκηση και που προδικάζουν ότι η χρηματοδοτική κατάσταση και του Δήμου μας, θα χειροτερεύει. Η λειτουργία συνολικά των δήμων με βάση αυτή την αντιλαϊκή στρατηγική, συναρτάτε όλο και πιο στενά με την δυνατότητα επιδρομής τους, στην τσέπη των νοικοκυριών, με λογής φόρους και τέλη, καθώς και με την ανάπτυξη της λεγόμενης επιχειρηματικότητας των Δήμων, την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών τους, την εκποίηση και εκχώρηση σε ιδιωτικά κεφάλαια υποδομών και ακίνητης περιουσίας τους που ετοιμάζει εντατικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με βάση και την λεγόμενη αναθεώρηση του «Καλλικράτη».

Σε αυτές τις δεδομένες συνθήκες, οι σχεδιασμοί και οι στοχεύσεις της δημοτικής αρχής κρίνονται πολύπλευρα και τα ερωτήματα που προκύπτουν όσον αφορά το που θα οδηγηθεί ο δήμος και ότι τελικά, αργά ή γρήγορα, θα πληρώσει για μια ακόμη φορά το λαϊκό νοικοκυριό που ήδη τσακίζεται από την φορολογική επιδρομή κράτους και δήμων, δεν είναι ρητορικά. Ούτε μπορεί να περάσει χωρίς σχολιασμό ότι τελικά το δανεισμό του Δήμου τον επιβάλουν και τον εκκινούν κατά κυριω λογο οι επιχειρηματικές ανάγκες και είναι αυτές που θα εξυπηρετηθούν, πατώντας πάνω σε πραγματικές ανάγκες του δήμου και που θα έπρεπε το κράτος να χρηματοδοτεί και όχι ξανά μανά, το κατακρεουργημένο εισόδημα, των νοικοκυριών.

Σαν Λαϊκή Συσπείρωση επιμένουμε να ρωτάμε:

Γιατί άραγε η δημοτική αρχή άφησε για 7 χρόνια τον στόλο της καθαριότητας να απαξιώνεται και δεν σχεδίασε την υλοποίηση ενός προγράμματος κλιμακούμενης ανανέωσης του??? Γιατί κωλυσιέργησε όλα αυτά τα χρόνια παρ΄ οτι στον ισολογισμό των ανταποδοτικών τελών παρουσίαζε κατά καιρούς και την αγορά οχημάτων όμως πότε δεν την υλοποίησε ούτε κατ΄ ελαχιστο???

Ερώτημα δεύτερο: Υπάρχει όλο αυτό το διάστημα έστω ένα επίσημο έγγραφο – αίτημα της δημοτικής αρχής, που να υποδείχνει, προς την μεριά των εκάστοτε κυβερνήσεων, το πρόβλημα ανανέωσης του στόλου, της πλημμελούς λειτουργίας του συνεργείου συντήρησης, των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό, της αναγκαίας χρηματοδότησης του Δήμου??? Εμείς λέμε όχι! Γιατί η αντίληψη της είναι ότι η χρηματοδότηση των λειτουργιών και των δράσεων του Δήμου πρέπει κατά κύριο λόγο να ακουμπά στα νοικοκυριά, τους κατοίκους και δημότες της πόλης και όχι στον προϋπολογισμό του κράτους, που σημειωτέον εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι, μικροαγρότες και μικροεπαγγελματίες τον συνδράμουν στο 95% του ύψους του.

Ερώτημα τρίτο: Στο πρώτο πρόγραμμα leasing που έφερε η Δημοτική αρχή, για αγορά 5 απορριμματοφόρων, οι εργαζόμενοι απ’ ότι γνωρίζουμε δεν εξέφρασαν αντιρρήσεις ως προς την αναγκαιότητα και την σκοπιμότητα του. Ούτε και εμείς ως Λαϊκή Συσπείρωση. Γιατί άραγε στο δεύτερο πακέτο αγορά leasing οι εργαζόμενοι αντιδρούν??? Γιατί άραγε δεν πείθονται για την χρησιμότητα των επιλογών που κάνει η δημοτική αρχή σε ένα δεύτερο, επιπρόσθετο πρόγραμμα leasing ύψους 1,2 εκ ευρώ και που αφορά σε οχήματα που δεν κρίνονται από την μεριά τους ως τα αναγκαία και τα χρήσιμα για την λειτουργία της υπηρεσίας??? Είναι ή δεν είναι βάσιμοι οι ισχυρισμοί ότι η τιμή σειράς οχημάτων, στο δεύτερο πακέτο του leasing, υπερβαίνει τις συνήθεις τιμές της αγοράς???

Ερώτημα τέταρτο: Η μελέτη που παρουσίασε η δημοτική αρχή στην Οικονομική επιτροπή παρουσιάζει, στο ίδιο πακέτο leasing οχήματα της καθαριότητας, τα δυο επιβατικά αυτοκίνητα, ένα πούλμαν και δυο φορτηγά. Πακέτο θα πάει ο διαγωνισμός??? Από πού έως που, μια εταιρεία που ειδικεύεται σε απορριμματοφόρα μπορεί να είναι η ενδεδειγμένη και η συμφέρουσα οικονομικά λύση και για τα δυο επιβατικά και το πούλμαν. Μήπως – λέμε μήπως – αυτή είναι η …αιτία που ανεβάζει τον ενδεικτικό προϋπολογισμό πχ για το πούλμαν τύπου van 15 θέσεων σε …240 χιλιάδες ευρώ(!!!!!!) και τα δύο μικρά επιβατικά σε …42 χιλιάδες ευρώ(!!!!!!)

Η πολιτική του «επιχειρείν» και να πως έρχεται η …ανάπτυξη στο Δήμο!!!

Ο τομέας της Καθαριότητας στους Δήμους είναι ένας καίριος τομέας. Αφορά στην προστασία της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος, τις συνθήκες ζωής και κατοικίας των νοικοκυριών.

Είναι επίσης, εκείνος ο τομέας στους Δήμους, για τον οποίο πληρώνουν αποκλειστικά τα νοικοκυριά. Τα οποία μάλιστα επιβαρύνονται, με τον πιο άδικο και εξισωτικό τρόπο και ανεξάρτητα του αν είναι πλούσια ή φτωχά, άνεργα ή με ισχνό εισόδημα, αν έχουν ή δεν έχουν ιδιοκτησία. Δηλαδή πλούσιοι και φτωχοί πληρώνουν το ίδιο! Το ποσό δε που αντλείται άμεσα από τους κατοίκους της Ηλιούπολης για αυτό το σκοπό έχει ανέλθει ήδη από το 2010 στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ και που σαν μέγεθος καταλαμβάνει σχεδόν ο ½ των σταθερών εσόδων σήμερα του Δήμου. Όπως επίσης είναι ακόμη πιο πραγματικό, από την καθημερινή εικόνα που όλοι μας έχουμε στην πόλη, ότι τα 10 μόλις προγράμματα αποκομιδής απορριμμάτων και τα 2 προγράμματα ανακύκλωσης που σήμερα υλοποιούνται δεν επαρκούν για να είναι η πόλη καθαρή.

Θα πρέπει ακόμη να σημειώσουμε ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της καθαριότητας είναι οι αυτοί που πληρώνονται με ελαχιστότατο μισθό, μια και εντάσσονται στην κατηγορία του εργατοτεχνικού προσωπικού και οι μνημονικές πολιτικές διαδοχικά των κυβερνήσεων εχουν καταβαραθρώσει τους μισθούς και τελικές αποδοχές κατά 35% τουλάχιστον. Είναι επίσης αυτοί οι εργαζόμενοι που ενώ βιώνουν στο πετσί τους καθημερινά όλους τους κινδύνους μιας μόνιμα ανθυγιεινής δουλειάς, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κεκτημένου προετοιμάζεται η εκδίωξη τους από το καθεστώς των βαρέων επαγγελμάτων!!!

Είναι δε, όπως οι επίσημες μελέτες δείχνουν, ο κλάδος εκείνος των εργαζομένων που καταγράφει αυξημένο τον ρυθμό των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων, απόρροια συνδυαστικών παραγόντων.

Του απαξιωμένου και πλημμελώς συντηρούμενου στόλου, της απόλυτης μείωσης του μόνιμου προσωπικού, της εντατικοποίησης στην οργάνωση της δουλειάς μια και από χρόνια, δημοτικές αρχές και υπηρεσιακοί παράγοντες, της έχουν δώσει την μορφή της εργολαβίας και φυσικά του συχνά εναλλασσόμενου και απασχολούμενου εργατικού δυναμικού που αντικειμενικά αδυνατεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες δουλείας και στοιχειωδώς να προστατευτεί.

Με αυτά τα δεδομένα και τις συνθήκες, ο παλιός, απαξιωμένος και στο μεγάλο του μέρος παροπλισμένος στόλος καθαριότητας στο Δήμο μας και οι λεγόμενοι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί της δημοτικής αρχής, δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Πίσω από την «κουρτίνα» του τομέα της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού, είναι επιχειρηματικά τραπεζικά πακέτα, που κύρια σχεδιάζουν τα επαναλαμβανόμενα πακέτα leasing. Η ανάγκη ανανέωσης του στόλου οχημάτων του δήμου σε τέτοιο εύρος που οδηγεί και στον δανεισμό του δήμου, διαμορφώθηκε ως ανάγκη μέσα από την χρόνια αδράνεια της σημερινής και της προηγούμενης δημοτικής αρχής να ανανεώσουν με σχέδιο, το στόλο οχημάτων του δήμου. Μία ηθελημένα και σχεδιασμένη αδράνεια κατά την γνώμη μας. Που μεγάλωσε και ωρίμασε το budget της χρηματοδότησης ώστε να προσελκύει σήμερα επιχειρηματικά συμφέροντα και τραπεζικά κεφάλαια. Και σε εποχή κρίσης που τα επιχειρηματικά κεφάλαια είναι φειδωλά σε επενδύσεις ρίσκου, προτιμούν το leasing. Με σιγουριά σε κερδοφορία και κανένα ρίσκο, με ρήτρα δήμου!!! Ο οποίος θα πληρώνει και θα συντηρεί για πέντε (5) χρόνια ένα στόλο οχημάτων που θα παραμένει στα χέρια του προμηθευτή – επιχειρηματία, μέχρι την ξεχρέωση του από τον Δήμο!!!

Το αναπτυξιακό όραμα της δημοτικής αρχής, μας δίνει σε μικρογραφία και τον χαρακτήρα της ανάπτυξης που γενικότερα μας υπόσχονται τα αστικά κόμματα καλώντας μας να υπομείνουμε και να συμφιλιωθούμε με την φτώχεια! Είναι η ανάπτυξη που εγγυάται την ανάπτυξη κερδών για τράπεζες και επιχειρήσεις και το λαό μόνιμα στην φτώχεια και χρεωμένος.

Advertisements
Both comments and trackbacks are currently closed.